[Translation] PA Presentation video subtitles

Discussion in 'Planetary Annihilation General Discussion' started by pizwitch, September 8, 2012.

  1. maverick89

    maverick89 New Member

    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    I've compared the two versions and your translation is flawless, good job :) Maybe a few typo's but people will understand what it says, and that's what counts.

    But what happens after you have translated this transcript? Are you going to post it on game sites or something?

    Btw, I'm shocked that big gaming sites like IGN/Gamespot haven't published an article about PA yet.
  2. eloniel

    eloniel New Member

    Messages:
    17
    Likes Received:
    2
    The plan is that pizwitch will encode subtitles on the video, one video per language and after that we can spread the differents videos links on videos games web sites related to each language.
  3. nyppe

    nyppe New Member

    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Danish Translation

    Engelsk transkription fra lyd:

    JPL narrates: Menneskehedens tidsalder er for længst forbi. Den endeløse konflikt fortsætter med at marchere ind i det store mørke rum. Kampe raser over det kolde tomrum: udslettelsen af planeter, måner og asteroider, formålet med den kosmiske udslettelse er forlængst glemt. Teknologi er blevet fanget, assimileret, raffineret, og omdannet til brutalt effektive selv kopierende robotter, skabt til krig.

    Alderen for udgivere har for længst passeret. Den endeløse konflikt mellem finansiering og spiludviklere fortsætter med at marchere ind i det store mørke rum. Kampe raser over det kolde tomrum i jagten på fans til at give bidrag gennem kickstarter. Teknologi er blevet fanget, assimileret, raffineret, og omdannet til brutalt effektive spilskabene maskiner skabt til krig.

    BB: Hvad skal vi tale om først? Hvorfor laver vi dette spil?

    JM: Det ved jeg ikke, hvorfor laver vi dette spil?

    BB: Vi ved endnu ikke, om vi skal lave det.

    JM: åh.

    BB: Vi ved det ikke før tiden løber ud for Kickstarter projektet.

    JM: Hvem er det op til?

    BB: Det er op til fansene. Det er op til dig.

    JM: Så, du ved, som administrerende direktør for Uber, kom jeg til dig og sagde, ved du hvad! vi bør lave et RTS spil. Hvad var din første reaktion?

    BB: Er du sindssyg? RTS spil? Hvem kommer til at udgive det? Hvem kommer til at finansiere det?

    JM: Og så kom du til mig og sagde: "Hey, vi kan gøre brug af Kickstarter." Og jeg var ligesom ... Hvad var min reaktion?

    BB: Du troede jeg var skør.

    JM: Personligt har jeg i årevis brændt efter at lave endnu, et andet RTS spil. Jeg nyder virkelig at arbejde på dem en eller anden grund. Jeg mener der er fascinerende tekniske og designmæssige udfordringer. Og jeg føler ikke der er andre der laver noget til RTS genren. Der er kun få virksomheder derude, der laver RTS spil og de fleste af dem fokuserer mest på kampe tæt på i mindre antal enheder…. Og jeg vil se massive kampe. Og jeg vil se massive kampe, der finder sted på tværs af planeterne. Og jeg vil gerne se planeter smadrer ind i hinanden og ... astoride-missiler og atomvåben og alle den slags ting som, du ved, kun RTS spil kan give dig, når det er gjort i stor stil.

    JM: Filosofien bag disse former for spil varierer mellem Command & Conquer, noget som Starcraft, TA, og jeg ser Planetary Annihilation som dybest set er den åndelige efterfølger til Total Annihilation og som bygger mere på dens stil.

    JM: Hver gang jeg nævner det spil til nogen, reagerer de altid med, "Har du arbejdet med Total Annihilation BIIIIP. Jeg spillede det spil da jeg var tolv og det var genialt og jeg sprængt alle mulige slags robotter i luften og blalalala?! ... "

    JM: Så jeg kan huske jeg kom til dig for, jeg ved ikke måske et par måneder siden, og jeg spurgte dig: "Steve, hvordan ville du sige til at bruge lidt tid på at lave en video, der visualiserer dette spil?" og din reaktion var: "Aww yeah mand, jeg vil ...", du ved, du var så begejstret for det, at jeg... at for mig, det var hvad der gjorde forskellen, eller der traf jeg beslutningen om at gå videre med projektet.

    ST: Kernen i Planetary Annihilation er fuldstændig ødelæggelse, store kampe, massiv skala. Vi kommer til at sende enheder til planeter, bygge baser på måner og asteroider og endda bruge asteroider som en stor kinetisk bombardement våben. Det bliver stort. Det bliver virkelig cool. Jeg er super begejstret for skala, storheden af det hele, de massive slag og selvfølgelig eksplosionerne, og robotterne.

    CE: Det fede ved at have arbejdet med den samme gruppe af mennesker i årevis ... det er som du ved, vi skubber hinanden, og det er dejligt at det bedste af det bedste sammen.

    JM: Hvorfor er Uber nødt til at lave dette spil? Uber nødt til at lave dette spil, fordi vi har det rigtige hold ...

    AC: ... fordi vi er det bedste hold. Vi har de mest talentfulde og mest erfarne folk.

    JM: ... den rigtige teknologi, den rigtige erfaring- næsten alle af os har arbejdet på RTS spil i fortiden ...

    ST: Vi har også en kaffemaskine.

    JM: Åh, og en kaffemaskine.

    ST: Så det hjælper ...

    JM: Det er faktisk en rigtig god kaffemaskine ...

    AC: Jeg tror, den bedste øl til at nyde Planetary Annihilation med, er en IPA. Måske endda en Imperial IPA ... noget stærkt og humlet mens du ser din planet brænde.

    JM: Den funktion jeg er mest begejstret for er ret simpel: det er det at udslette planeter. Derfor navnet "Planetary Annihilation".

    ST: Ja, jeg vil også gerne sige det er at udslette planeter.

    JM: Du tror det er din ... den bedste del i spillet?

    ST: Ja, kan… kan jeg bruge den? Kan du vælge en anden? Fordi det er min favorit.

    BB: Jeg er mest begejstret for at smadre planeter ind i hinanden.

    JC: Fordi vi skyder ikke efter realisme, vi skyder efter det FANTASTISKE.

    BB: Kickstarter er den perfekte system for at muliggøre denne form for projekt. Fordi det er ... dette er ikke en, du ved, som er særlig attraktivt for en udgivers synspunkt. Det er ikke noget, som jeg tror, ville have en reel succes i at få finansieret gennem traditionelle midler. Dette er virkelig et spil for fans. Kickstarter giver os også mulighed for at komme i direkte kontakt med vores fans, du ved, de kommer til at hjælpe os med at sætte denne proces i gang. Faktisk afslører vi i virkeligheden meget mere om spillet, end vi normalt nogensinde ville under denne del af udviklingsprocessen.

    HM: For Planetary Annihilation, besluttede vi at bruge dubstep. Nej, seriøst, vi ønskede at bruge traditionel klassisk musik, men med en lille smule mere tyvende århundrede moderne supplement til det: med en del blæseinstrumenter, med en del fuld orkester, fuld kor ... bare meget følelsesladet musik ... musik, der gør du ønsker at ødelægge planeter.

    JPL: Hej, jeg er John Patrick Lowrie. Jeg er her arbejder på Planetary Annihilation, inspireret af Total Annihilation, et spil tilbage i 90'erne, som jeg var fortælleren på. Det er meget spændende for mig, og jeg håber at det også vil være det for jer. Log in på Kickstarter og lad din røst blive hørt, fans.

    JPL: Vil du være blandt de ”Uber”? Støt vores Kickstarter ... eller blive tilintetgjort.

    JPL: De kiggede ikke engang!
  4. svip

    svip Member

    Messages:
    71
    Likes Received:
    1
    Jeg tror vittigheden er, at de bruger den samme ordsætning i hver udgave, det bør man bibeholde i den danske oversættelse.

    Jeg vil således foreslå følgende i stedet:

    Menneskets tidsalder er for længst passeret. Den endeløse konflikt fortsætter med, at marchere ind i det store mørke rum. Kampe raser over det kolde tomrum: udslettelser af planeter, måner og asteroider, hvis formål forlængst er glemt. Teknologien er blevet fanget, assimileret, raffineret og omdannet til brutalt effektive selv-kopierende krigsrobotter.

    Udgiverens tidsalder er for længst passeret. Den endeløse konflikt mellem finansiering og spiludviklere fortsætter med, at marchere ind i det store mørke rum. Kampe raser over det kolde tomrum i jagten på fans til, at give bidrag gennem kickstarter. Teknologien er blevet fanget, assimileret, raffineret og omdannet til brutalt effektive spilskabene krigsmaskiner.
  5. markalian34

    markalian34 New Member

    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Here's the Spanish translation for the dialogue. I used Google Translate, then ironed it out so that casual Spanish speakers should understand it.

    BB: ¿Qué tenemos que hablar primero? ¿Por qué estamos haciendo este juego?

    JM: No sé, ¿por qué estamos haciendo este juego?

    BB: No sabemos si estamos todavía.

    JM: Oh.

    BB: No sabremos hasta que la campaňa de Kickstarter sea fundada, ¿No?

    JM: ¿De quien depiende de sea fundada?

    BB: Depende de los fans. Todo depende de usted.

    JM: Así que, ya sabes, como el CEO de Uber, he venido a ti ya dije, ¿sabes que?, hay que hacer un juego de estrategia en tiempo real. ¿Cuál era su reacción inicial?

    BB: ¿Eres loco? Un RTS? ¿Quién va a publicar eso? ¿Quién va a financiar eso?

    JM: Y un poco despues tu viniste a mí y me dijiste, "Hey, deberíamos hacer algo en Kickstarter". Y yo estaba como ... ¿Cuál fue mi reacción?

    BB: Usted pensó que yo estaba loco.

    JM: En lo personal, he querido hacer otro juego de estrategia en tiempo real durante años. Me gusta mucho trabajar con ellos por alguna razón. Yo creo que hay retos fascinantes de técnica y de diseño. Y realmente no me siento como alguien más está haciendo honor al género de RTS. Sólo hay unas pocas empresas por ahí que hacen esto tipo de juegos y la mayoría de ellos están usando un punto de vista vecino a a la batalla, usan escuadrones pequeños ... Y quiero ver batallas masivas. Quiero ver batallas masivas que tienen lugar en los planetas. Y quiero ver un planeta destruyendo otra y ... misiles hechos de roca y armas nucleares y todas las clases de cosas que, ya sabes, juegos de RTS pueden darte cuando se hace a gran escala.

    JM: La filosofía de este tipo de juegos es diferente entre Command & Conquer, y algo como Starcrafty TA, y yo veo Planetary Anihhilation (Aniquilacion Planetaria) como básicamente el sucesor espiritual de como Aniquilación Total se jugaba.

    JM: Cuando menciono ese juego a cualquiera, siempre son como, "¿Has trabajado en Total Annihilation? Santo cielo. Jugué ese juego cuando tenía doce años y era increíble y me hizo estallar todo tipo de robots y bla bla bla?! ... "

    JM: Entonces, recuerdo que usted vino a mi, no sé, hace unos meses y yo estaba como,, "Steve, ¿cómo te sientes acerca de, ya sabes, pasar algún tiempo haciendo un video que visualiza este juego?" Fueron como, "Si!¿Como no? ...", ya sabes, estaban tan emocionados acerca de lo que yo .. que, para mí, eso es lo que hizo la diferencia o la decisión de seguir adelante con esto.

    ST: El concepto central de Aniquilación Planetaria es la completa destrucción; enormes batallas; escala masiva. Vamos a enviar las unidades a los planetas, haremos la construcción de bases en las lunas y asteroides y incluso haermos poder usar asteroides como un arma cinética para un gran bombardeo. Va a ser enorme. Va a ser genial. Estoy súper emocionada acerca de la escala, la grandiosidad de todo esto, las batallas masivas y, por supuesto, las explosiones, y los robots.

    CE: Lo bueno de haber trabajado con el mismo grupo de personas que durante años ... es bien, sabe, nos empujamos los unos a los otros y es genial para ver lo mejor de lo mejor en conjunto.

    JM: ¿Por qué Uber en particular necesita hacer este juego? Uber necesita hacer de este juego, ya que tenemos el equipo ideal....

    AC: ... Porque somos el mejor equipo. Contamos con la gente más talentosa y con más experiencia.

    JM: ... La tecnología adecuada, la experiencia adecuada - casi todos nosotros hemos trabajado en juegos RTS en el pasado ...

    ST: También tenemos una máquina de café.

    JM: Oh, si, una máquina de café.

    ST: ¿Así que eso ayuda ...

    JM: Es una máquina de café realmente buena, en realidad ...

    AC: Creo que la mejor cerveza para ir con la aniquilación planetaria es una API. Tal vez incluso un IPA Imperial ... algo fuerte y lúpulo mientras ves tu planeta quemarse.

    JM: La característica que más me entusiasma es bastante simple: es aniquilar planetas. Por lo tanto, el nombre de "Aniquilación Planetaria".

    ST: Sí, me gustaría decir que está aniquilando planetas.

    JM: ¿Crees que es la mejor característica en el juego?

    ST: Sí, yo también puedo .. puedo usar esa? ¿Se puede elegir uno diferente? Porque esa es mi favorita.

    BB: Estoy muy emocionado por destrozar planetas entre sí.

    JC: Porque no queremos realismo, queremos impresionarte.

    BB: Kickstarter es la estructura perfecta para hacer este tipo de proyectos. Debido a que es ... esto no es un proyecto muy complacente desde el punto de vista del publicador. Esto no es algo que creo que tendría un verdadero éxito en conseguir financiación a través de los medios tradicionales. Esto es realmente un juego para los fanaticos. Kickstarter también nos da la posibilidad de conectarnos directamente con nuestros fans, ya sabes, que llegan a ayudar a impulsar este proceso. De hecho, ya sabes, realmente estamos revelando más mucho sobre el juego de lo que normalmente haríamos durante esta parte del proceso de desarrollo.

    HM: Por Aniquilación Planetaria, nos decidimos a ir con dubstep. No, en serio, queríamos ir a la música clásica tradicional, pero con la adición de un poco más vigésimo siglo contemporáneo: muy, muy estridente, la orquesta completa, coro completo ... sólo música muy emocional ... música que te da ganas de destruir planetas.

    JPL: Hola, soy John Patrick Lowrie. Estoy aquí trabajando en Aniquilación Planetaria, inspirado de Aniquilación Total, un juego de los años 90 en que fue el narrador. Es muy emocionante para mí y espero que sea para ustedes también. Sal ahí fuera para usar Kickstarter y hacer que sus voces sean escuchadas, fans.

    JPL: ¿Va a ser uno de los Uber? Apoya nuestro Kickstarter ... o sean aniquilados.

    JPL: Ni siquiera estaban mirando!
  6. metius

    metius New Member

    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Hi, here is the italian translation made by me. There are probably some typos, but it's understandable :)

    JPL narra :L'era dell'umanità è da tempo conclusa.L'eterno conflitto continua a protrarsi nella vasta oscurità dello spazio.
    Battaglie infuriano nel gelido vuoto spaziale, distruggendo Pianeti, lune e asteroidi ; annientamento a livello cosmico per una ragione ormai dimenticata.
    La tecnologia è stata acquisita, assimilata, raffinata e trasformata in macchine da guerra autoreplicanti brutalmente efficienti.

    L'era degli editori è da tempo conclusa. L'eterno conflitto tra finanziatori e sviluppatori continua a protrarsi nella vasta oscurità dello spazio.
    Battaglie infuriano nel gelido vuoto spaziale in cerca di fan per iniziare a contribuire attraverso Kickstarter. La tecnologia è stata acquisita, assimilata,
    raffinata e infine trasformata in macchine da gioco strategico brutalmente efficienti.

    BB: Di cosa dovremmo cominciare a parlare? Perché stiamo facendo questo gioco?

    JM: Non so, perché stiamo facendo questo gioco?

    BB: Non sappiamo ancora se faremo.

    JM:Oh.

    BB: Non lo sappiamo finché la campagna Kickstarter non sarà completata, no?

    JM: E da chi dipende?

    BB: Dipende dai fan. Dipende da TE.

    JM:In pratica, come direttore di Uber, un giorno sono venuto da te e ti ho detto "dovremmo fare un RTS". Qual'é stata la tua reazione iniziale?

    BB:"Ma sei uscito di testa? Un RTS? E chi lo pubblicherebbe? Chi lo finanzierebbe?"

    JM: Ma poi tu dicesti "hey, dovremmo creare un progetto su Kickstarter." E io ho detto... qual'é stata la mia reazione?

    BB: Hai pensato che IO fossi pazzo.

    JM: Personalmente stavo morendo dalla voglia di realizzare un'altro RTS da anni. Semplicemente mi piace molto lavorare su un gioco del genere.
    Credo che essi pongano affascinanti sfide tecniche e di design. E credo che nessun'altro stia sfruttando il filone gli RTS. Ci sono solo un paio di compagnie che
    sviluppano RTS e la maggiorparte di loro si sta concentrando su un punto di vista più ristretto, su squadre più piccole... E io voglio vedere battaglie gigantesche.
    E voglio vedere battaglie epiche che si sviluppano su più pianeti. E voglio vedere pianeti che si schiantano uno sull'altro e... missili atomici e non e tutte
    quelle cose che un RTS ti può offrire quando le cose sono fatte in grande.

    JM:C'è una differenza di filosofia tra Command and Conquer, giochi come starcraft, TA, e io vedo Planetary Annihilation come una specie di successore spirituale della linea di pensiero di Total Annihilation.

    JM: Ogni volta che menziono quel gioco a qualcuno, la risposta è: "Hai lavorato a Total Annihilation? *****! Ci ho giocato quando avevo 12 anni ed era bellissimo, facevo esplodere ogni tipo di robot e blabla..."

    JM:Mi ricordo che sono venuto da te, non so, qualche mese fa e dissi: "Steve, cosa ne penseresti di spendere un po di tempo per creare un video che mostri questo gioco?" e ti hai risposto: "Oh si, voglio fare...", eri cosi eccitato
    per il progetto che è stato quello alla fine a fare la differenza e spingermi a portare avanti il progetto.

    ST: Il concetto base di Planetary Annihilation è la distruzione più totale: battaglie gigantesche su campi di battaglia giganteschi. Saremo in grado di poter mandare unità su altri pianeti, costruire basi su lune e asteroidi e perfino usare gli asteroidi
    come grosse armi da bombardamento. Sarà enorme. Sarà bellissimo. Sono eccitatissimo per la dimensione, per la grandiosità del tutto, le enormi battaglie e, ovviamente, le esplosioni, e i robot.

    CE: La cosa migliore di aver lavorato con lo stesso gruppo di persone negli ultimi anni... È [???] sapete, che alla fine ci sproniamo a vicenda ed è bellissimo poter vedere il meglio del meglio insieme.

    JM: Perché Uber ha un bisogno particolare di realizzare questo gioco? Uber deve realizzare questo gioco perche ha il team giusto...

    AC: Perché siamo il team migliore. Abbiamo le persone migliore e con la maggior esperienza.

    JM: ...Abbiamo la tecnologia adatta, il bagaglio di esperienza adatto- quasi tutti hanno già lavorato su un RTS in passato...

    ST: Abbiamo anche una macchina del caffé.

    JM: Oh, e una macchina del caffé.

    ST: E questo aiuta.

    JM: È veramente un'ottima macchina del caffé...

    AC: Penso che la birra migliore da abbinare a Planetary Annihilation sia una IPA. Magari anche una IPA imperiale... qualcosa che lasci un gusto forte mentre guardi un pianeta bruciare.

    JM: La caratteristica per cui sono più eccitato è una cosa semplice. È la distruzione dei pianeti, da qui il nome "Planetary Annihilation".

    ST: Si, direi che è proprio la distruzione dei pianeti.

    JM: È... questa la tua caratteristica preferita?

    ST: Si...posso usarla io? Non puoi sceglierne un'altra? Perché questa è veramente la mia favorita.

    BB: La cosa che mi entusiama di più è schiantare un pianeta contro un altro.

    JC: Qui non stiamo puntando al realismo, stiamo puntando allo spettacolo estremo.

    BB: Kickstarter è la piattaforma perfetta per supportare questo tipo di progetto. Questo non è... esattamente un progetto molto accattivante dal punto di vista di un editore. Non è qualcosa che avrebbe molto successo
    se cercassimo di finanziarlo coi metodi tradizionali. Questo è veramente un gioco per i fan. Inoltre Kickstarter ci dà la possibilità di connetterci direttamente coi nostri fan, in modo che possano aiutarci durante tutto il processo.
    In effetti, stiamo rivelando molte più informazioni sul gioco rispetto alla prassi per questo stadio di sviluppo.

    HM: Per planetary Annihilation abbiamo deciso di lasciarci andare al dubstep [dubdubdubdubdubstep...]. No, nel senso che abbiamo deciso per la musica classica tradizionale, ma con alcune aggiunte stilistiche contemporanee. Molto appariscente,
    con molte parti d'orchestra e molte di coro...musica molto emozionale...che susciti la voglia di distruggere pianeti.

    JPL: Salve, il mio nome è John Patrick Lowrie. Sto lavorando a Planetary Annihilation, ispirato da Total Annihilation, un gioco risalente agli anni '90 di cui io ero il narratore. È davvero una bellissima esperienza per me e spero lo sarà anche per voi.
    Andate su Kickstarter a far sentire la vostra voce di fan.

    JPL: Sarai tra gli Uber? Supporta il nostro progetto...o sarai annichilito.

    JPL: Ma non stavano neanche guardando!
  7. linecircle

    linecircle Member

    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    New stretch goal suggestion: John Patrick Lowrie narrates ALL the localisations :D :D
  8. ooshr32

    ooshr32 Active Member

    Messages:
    749
    Likes Received:
    141
    Amazing effort everyone.
    It's great to see elements of the community self-organise to get something like this done.

    If you need anything translated from American/English to Australian let me know.
    "The age of blokes and sheilas is buggered..." :lol:
  9. pizwitch

    pizwitch Active Member

    Messages:
    198
    Likes Received:
    60
  10. eloniel

    eloniel New Member

    Messages:
    17
    Likes Received:
    2
    Now we can begin to send links =)

    Pizwitch you should ad a link to the kickstarter in videos descriptions.

    ps: une des phrases est dites 2 fois dans la vidéo
    "JC: Parce que nous ne somme pas là pour le réalisme ; nous somme là pour le spectaculaire."

    et cela n'a été reporté sur aucune des traductions, n'oublie pas de la rajouter sinon tu vas avoir un décalage.
  11. pizwitch

    pizwitch Active Member

    Messages:
    198
    Likes Received:
    60
    Oui, j'avais remarqué. Il y aussi une erreur dans les dialogues, il y a un changement de parole qui est passé inaperçu (mais j'avais la flemme de tout mettre à jour). :D

    ------------
    German version of the video is here!
  12. subject134127

    subject134127 New Member

    Messages:
    19
    Likes Received:
    0
    I'm not sure if I have time, but I could try timing the subtitles if that helps you getting the dutch version out (make sure you copied everything from that last post I made ^^)
  13. erudil

    erudil New Member

    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    While I applaud the effort, do people who play games like these really not have a decent enough grasp of english to understand the message in the video?

    And if they don't - how are they supposed to be able to figure out how to pledge on kickstarter?
  14. cola_colin

    cola_colin Moderator Alumni

    Messages:
    12,074
    Likes Received:
    16,221
    Well there is a difference between understanding the video and being able to pledge on kickstarter. Understanding spoken language is definitely way harder.
    reptarking likes this.

Share This Page